søndag 26. februar 2012

Søndagsfrokost

Våknet opp til tom brødskuffe, så da ble det bakt scones.

Her er oppskriften jeg brukte:
2ss myk margarin, smeltet
2 1/2 dl melk
1 ss bakepulver
1ts sukker
1/2 ts salt
3 dl sammalt hvete
3 dl hvetemel
Ha melken og smøret i bakebollen, rør inn bakepulver, sukker og salt.
Tilsett melet og elt til det blir en smidig deig.



Kjevle deigen ut på en bakeplate og del den inn i ønskede biter. Prikk bitene lett med en gaffel.  Stekes midt i ovnen på 240* i 10-15 min.




Da ble det frokost i dag også!


Her i huset prøver vi og ikke kaste så mye mat. Så når jeg i morges oppdaget en litt for brun banan i kjøleskapet bestemte jeg meg for å bake banankake. Miksmasteren sto jo allerede på benken etter sconesbakingen og ovnen var varm, så da var jo arbeide enklere. Så nå får samboeren min kake når han kommer hjem i kveld.

-Stine Lise-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar